پیام تبریک به آقای دکتر فرید خوش الحان بابت تالیف کتاب «مدیریت تحقیق و توسعه »
-
 

پیش‌گفتار

خدا را شاکریم که فرصتی دوباره برایمان فراهم کرد تا بتوانیم قدمی دیگر در راه توسعه، آگاه‌سازی، و ارتقای توان مدیریتی کشور برداریم.

هدف از این کتاب مدیریت تحقیق و توسعه: سازماندهی، توانمندسازی، و مهارت های نرم در عصر دیجیتال؛ طرح مبانی نوین در مدیریت تحقیق و توسعه، بخصوص بیان توانمندی های سازمانی و مدیریتی در فضای کسب و کار و تحولات دیجیتالی، بدون نیاز به حواشی غیرضروری است. تاکید بر توانمندی های ساختاری و مهارتهای نرم در مدیریت تحقیق و توسعه است. از این منظر است که به برخی موضوعات از جمله به موضوع تحول دیجیتال و ماهیت تحقیق و توسعه در آن اشاره مستقیمی نشده است و بیشتر بر توانمندسازی های نرم در این حوزه تمرکز شده است. به این موضوع با اهمیت، اگر فرصتی فراهم شود، در مجلدات دیگر بصورت مستقل خواهیم پرداخت. کتاب در نه فصل زیر تدوین شده است.

·        فصل 1 مبانی تحقیق و توسعه

·        فصل 2 ساختار تحقیق و توسعه

·        فصل 3 استراتژی تحقیق و توسعه

·        فصل 4 نقشه راه تحقیق و توسعه

·        فصل 5 مدیریت منابع انسانی در تحقیق و توسعه

·        فصل 6 خلاقیت در تحقیق و توسعه

·        فصل 7 مدیریت نوآوری و تحقیق و توسعه

·        فصل 8 مدیریت تیم در تحقیق و توسعه

·        فصل 9 عملکرد و بهره وری در تحقیق و توسعه

مخاطبان اصلی کتاب، مدیران ارشد شرکت ها، مدیران و کارشناسان واحدهای تحقیق و توسعه ، مدیران محصول، مدیران ارشد فناوری و همه پژوهشگران و دانشورانی است که به موضوع تحقیق و توسعه و ارزش آفرینی در صنایع و معادن اعم از تولیدی و خدماتی علاقمند هستند.

نویسندگان کتاب از هرگونه پیشنهاد و انتقاد برای بهبود مطالب کتاب در ویرایش های بعدی استقبال می کنند و امیدوارند که موضوعات مطرح شده و برای خواننده مفید و اثر بخش باشد.

فرید خوش الحان

عضو هیأت علمی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

 
 
تاریخ:
1402/07/12
تعداد بازدید:
348
منبع: