کسب رتبه الف توسط مجله RPE در آخرین ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم
نشریه Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه و مجوز انتشار از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، توسط دانشکده فیزیک این دانشگاه منتشر میشود
به گزارش روابط عمومی؛ نشریه Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مجوز انتشار از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، توسط دانشکده فیزیک این دانشگاه منتشر میشود.
نشریه RPE فعالیت خود را از سال 2020 و با همکاری انجمن هسته ای ایران آغاز کرد. هدف این نشریه، ایجاد فضایی با کیفیت علمی بالا جهت انتشار یافته های پژوهشی اصیل و علمی پژوهشگران در زمینه توسعه دانش فیزیک هسته ای و مهندسی هسته ای در سطح ملی و بین المللی است.
RPE با دارا بودن اعضای هیئت تحریریه داخلی و خارجی از بهترین و مجرب ترین متخصصین دانش هسته ای، از زمان آغاز انتشار تاکنون توانسته است مجوز ثبت در نمایههای معتبر ملی و بین المللی مختلفی را کسب کند. از جمله مهمترین این نمایه ها میتوان به ISC، DOAJ، Google Scholar، EBSCO، و SID اشاره کرد. همچنین RPE از قوانین کمیته اخلاق در نشر (COPE) پیروی میکند و در تلاش است با بالاترین استانداردهای اخلاقی مطابق با قوانین نشر مطابقت داشته باشد. نشریه از نوع دسترسی آزاد بوده و با توجه به رعایت استاندارهای بالا، توانسته است توجه پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه فیزیک و مهندسی هسته ای را جهت انتخاب به عنوان ناشر نتایج فعالیت های علمی به خود جلب کند.
نشریه RPE به صورت فصلنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود و از ابتدای سال 2020 میلادی تاکنون، بدون وقفه 5 جلد، شامل 18 شماره و 127 مقاله را به چاپ رسانده است. نشریه دارای فرایند داوری تخصصی است و تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب، زمان انتظار مقالات، از لحظه ارسال تا انجام فرایند داوری، اخذ تصمیم نهایی و انتشار، ضمن حفظ کیفیت و استاندارهای لازم، به کوتاه ترین بازه ممکن کاهش یابد. به هر مقاله بلافاصله پس از پذیرش، شناسه بین المللی معتبر DOI اختصاص می یابد.
این نشریه از سال 1399 به مرحله رده بندی ارزیابی نشریات، که هرساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام میشود، راه یافت و در اولین سال ارزیابی با کسب رتبه ب (از بین چهار رتبه الف، ب، ج و د) به عنوان نشریه معتبر علمی پژوهشی مورد تایید وزارت عتف، گواهی دریافت کرد. با تلاش اعضای هیئت تحریریه و مسئولین مجله، فرایند پیشرفت و بهبود کیفیت محتوای نشریه طبق استاندارهای تعیین شده ادامه یافت و اینک در آخرین ارزیابی انجام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه الف شده است.
RPE همچنان به پیشرفت و تعالی در کسب اعتبارهای ملی و بین المللی و ایجاد باب همکاری های علمی جهت گام برداشتن در راستای پیشرفت کشور عزیزمان می‌اندیشد. در سایه الطاف الهی و با بهره گیری از تجارب و دانش متخصصین، تلاشهای مسئولین نشریه و همکاری های مسئولین محترم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرلدین طوسی، موفقیت روزافزون نشریه را آرزومندیم.

لینک پرتال مجله در وزارت علوم

https://journals.msrt.ir/home/detail/11863/
تاریخ:
1403/05/27
تعداد بازدید:
1691
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت