حضور اولین استاد ایرانی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه برتر هند
استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در تاریخ روابط علمی ایران و هند به دعوت موسسه تحقیقاتی فناوری هند مشغول تدریس شد.
به گزارش روابط عمومی؛ استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در تاریخ روابط علمی ایران و هند به دعوت موسسه تحقیقاتی فناوری هند مشغول تدریس شد.
دکتر سید محمدرضا خلیلی استاد تمام دانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تحصیلات عالیه خود را در هند شروع کرد و پس از گذراندن کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه مانیپال و گذراندن کارشناسی ارشد در دانشگاه بنارس در مهندسی فناوری مواد و در نهایت اخذ مدرک دکترا در مهندسی مکانیک کاربردی از انستیتو تکنولوژی هند- دهلی، در سال 1372 به ایران برگشت و در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مشغول بکار شد. او اولین استاد تمام دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه بود که در سال 1385 به این مهم دست یافت.
وی در مدت 29 سال خدمت در این دانشگاه بیش از 230 مقاله علمی داوری شده در مجلات معتبر و بیش از 200 مقاله داوری شده در کنفرانس‌های داخلی و بین المللی ارائه کرد.
این استاد دانشگاه، مولف سه کتاب در حوزه مهندسی مکانیک است و تا کنون با همکاری سازمان‌ها و صنایع موفق به انجام 28 طرح ملی و تحقیقاتی در کشور شده است.
وی در سال 1377 جایزه جشنواره خوارزمی و اتحادیه مبتکران و مخترعان در ژنو را دریافت کرد و بار‌ها بعنوان پژوهشگر برتر و ممتاز دانشگاه معرفی شد.
خلیلی از سال 1394 تا 1397 به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو مشغول به فعالیت بود و هم اکنون در ماموریتی علمی و تحقیقاتی از سوی انستیتو تکنولوژی هند در دهلی که یکی از برترین موسسات دنیا و دارای رتبه کیو اس 174 در سال 2022 است دعوت شده و در دانشکده مکانیک کاربردی این انستیتو به عنوان عضو هیئت علمی وابسته (Visiting Professor) به فعالیت در امور آموزشی و پژوهشی مشغول است.
تاریخ:
1401/05/12
تعداد بازدید:
3023
منبع: