برگزاری نشست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بانوان کارمند
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، نشستی را با حضور بانوان کارمند به صورت حضوری و مجازی دوشنبه 13بهمن برگزار کرد.
در این نشست دکتر یزدان دوست، رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: امروز در دانشگاه های ما در جنبه های آموزش و پژوهش حضور پررنگ بانوان ملموس تر از گذشته شده است و این مساله نیاز به برنامه ریزی دارد.
دکتر یزدان دوست افزود: دانشگاه افتخار دارد که از حضور بخش قابل توجهی از جامعه بانوان به عنوان عضو هیات علمی، کارمند و دانشجو برخوردار است و امیدواریم که بتوانیم به بهانه این روزهای مبارک سهم خود را در قدردانی از آنها ایفا کنیم.
رئیس دانشگاه بیان داشت: برای اینکه بانوان بتوانند جایگاه خود را درجامعه پیدا کنند، بخش مهم آن استمداد از خود بانوان و ایفای نقش محوری توسط آنها است. ما باید از جامعه چند صدایی که در دانشگاه وجود دارد در جهت استفاده بهینه از تمام تخصص ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.
دکتر رحمانی، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در ادامه نشست طی سخنانی بیان داشت: امروز تقریبا همه بر ضرورت حضور و همکاری بانوان در جامعه معترفند و برای اینکه آن ها بتوانند استعدادها و توانمندی های خودشان را به منصه ظهور برسانند باید به رفع چالش های پیش رو اقدام کنند.
دکتر رحمانی افزود: ماموریت وزارت علوم، تولید دانش، تقویت نیروی متخصص و استفاده از توانمندی زنان در عرصه دانش و فناوری است و هدف آن است که از ظرفیت و پتانسیل زنان در اداره کشور استفاده شود.
مشاور امور زنان و خانواده گفت: هدف، ارتقای جایگاه زنان در جامعه با حفظ ارزش ها، اعتقادات و هنجارها است.
ایشان افزود: وزارت علوم طرح دانشگاه دوستدار خانواده را دردستور کار خود قرار داده و در این راستا اقداماتی در حال انجام است. اما از آنجا که این اقدامات و فعالیت ها پراکنده است، هم افزایی و نتیجه مطلوب را با کندی مواجه ساخته است. بر اساس این طرح و شاخص های مد نظر آن، قرار است دانشگاهها رتبه بندی شوند و نشان داده شود که دانشگاه در این حوزه از چه رتبه بندی برخوردار است. بر این اساس باید دانشگاهها به این موضوع اهمیت دهند.
در پایان این نشست، کارمندان دیدگاهها و نظرات خود را بیان داشتند و رئیس دانشگاه به سوالات آنان پاسخ داد.
 
 
تاریخ:
1399/11/14
تعداد بازدید:
849
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.