انتخاب پایان نامه برتر مقطع کارشناسی انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در مسابقه پایان نامه برتر شبکه هوشمند، پایان نامه مهندس پیام هدایت نیا از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان پایان نامه برتر انتخاب شد.

در مسابقه پایان­ نامه برتر شبکه هوشمند که همزمان با دوازدهمین کنفرانس شبکه­ های هوشمند انرژی در دانشگاه تبریز برگزار شد، پایان­ نامه مهندس پیام هدایت ­نیا با عنوان "مدلسازی یک دروگر انرژی پیزوالکتریک برای تامین بخشی از انرژی یک ایستگاه هواشناسی در ارتفاع" به راهنمایی دکتر علیرضا فریدونیان از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان پایان نامه برتر انتخاب شد.

مهندس هدایت نیا، دانشجوی دانشگاه و عضو گروه دروگری انرژی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص این پروژه گفت: پس از نیازسنجی و مطالعه بازار، پروژه ایجاد یک دروگر جهت بهبود تاب آوری انرژی ایستگاه هواشناسی راه دور تعریف شد. به این معنا که در صورت وقوع یک حادثه و قطع کابل برق ایستگاه، برق ایستگاه با استفاده از ابزارهای دروگری انرژی تامین می شود تا کار ایستگاه مختل نشود. دو مفهوم طراحی پیزوالکتریک و خورشیدی برای طراحی دروگر استفاده و کارآیی آن ها نشان داده شده است.

وی افزود: به روش‌های تامین توان از منابع محیطی در مقیاس خرد، دروگری (برداشت یا استحصال) انرژی گفته می‌شود. گروه دروگری انرژی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با هدف استفاده از دروگری انرژی برای تامین انرژی در سیستم‌های ایمنی بحرانی (Safety Critical) در اسفند 1398 تشکیل شد.

در ابتدا به دلیل نوین بودن این زمینه از فناوری، زمان قابل توجهی جهت آشنایی کامل با این موضوع صرف شد و همزمان با آن جهت ترویج این زمینه از دانش و فناوری برای علاقه‌مندان، تصمیم گرفته شد تا مقاله‌هایی در مجلات داخلی چاپ شود. این تصمیم تا به امروز منجر به چاپ چهار مقاله در مجله صنعت هوشمند شده که در سایت مجله به نشانی www.iimag.ir قابل مشاهده می‌باشد. همچنین، دو مقاله پژوهشی در کنفرانس شبکه­ های هوشمند انرژی و کنفرانس انرژی­ های نو و تجدیدپذیر ارایه شده و یک اختراع و دو مقاله مجله پژوهشی نیز در حال آماده ­سازی برای ارائه هستند.

 
 
تاریخ:
1400/11/05
تعداد بازدید:
1191
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.