50 درصد افزایش زمان پروژه‌ها ناشی از مسائل حقوقی است
50 درصد افزایش زمان پروژه‌ها ناشی از مسائل حقوقی است/مبانی حقوق ساخت مربوط به همه زمان‌هاست

در نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت مطرح شد

50 درصد افزایش زمان پروژه‌ها ناشی از مسائل حقوقی است/مبانی حقوق ساخت مربوط به همه زمان‌هاست
 
رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حقوق ساخت با بیان این‌که در 98 درصد دادگاه‌ها، کارفرمایان بازنده کار هستند، گفت: بیش از 50 درصد افزایش زمان پروژه‌ها ناشی از مسائل حقوقی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اقبال شاکری در نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت که امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، با بیان اینکه سابقه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از 90 سال گذشته است، گفت: از دلایلی که باعث افزایش زمان پروژه‌ها شده است، می‌توان به مسائل حقوقی اشاره کرد چرا که پیمانکار تبدیل به نگهبان می‌شود و همین طور کارفرما تبدیل به ذی حساب. بنابراین دو نفر که وظیفه به بهره‌برداری رساندن پروژه را دارند، هیچ‌کاری انجام نمی‌دهند.

شاکری با اشاره به اینکه 15 سال پیش در همین سالن اولین کنفرانس روش حل اختلافات برگزار شده است، گفت: اگر من می‌توانستم تصمیمی بگیرم هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادم کارفرمایی مسئولیتی را بپذیرد، مگر اینکه از دو یا سه تست سخت عبور کنند. متأسفانه امروزه کارفرمایان فقط به مسائلی مثل «من می‌گویم چه‌کار کنید» می‌پردازند، در حالی که باید به قراردادی که منعقد شده است، بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه در 98 درصد دادگاه‌ها، کارفرمایان بازنده کار هستند، تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا هر سال تم جدیدی از حوزه ساخت را اجرا کنیم و به کسانی که تمایل دارند در این کنفرانس‌ها شرکت کنند، آموزش‌هایی را ارائه دهیم. کنفرانس ملی حقوق ساخت و دانشگاه خواجه نصیر، سد ورود به این عرصه را شکست. همچنین طبق آیات قرآن کریم باید در پروژه‌ها و قراردادهایی که منعقد می‌کنیم، صادقانه و با شفافیت رفتار کنیم تا بهره کافی را ببریم.


تاریخ:
1398/11/16
تعداد بازدید:
858
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.