امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و بیمارستان فارابی
بهره مندی ازتوانمندی های گروه رباتیک ارس دانشگاه در اجرای پروژه های تحقیقاتی و کاربردی

بهره مندی از توانمندی های گروه رباتیک ارس دانشگاه در اجرای پروژه های تحقیقاتی  و کاربردی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با حضور نمایندگان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه اصفهان و بیمارستان فارابی تفاهم نامه اجرای پروژه های تحقیقاتی و کاربردی مرتبط با کاربردهای رباتیک و هوش محاسباتی درجراحی چشم با بهره مندی از توانمندی های دانشگاه و گروه رباتیک ارس در بیمارستان فارابی امضا شد.

جلسه امضای تفاهم نامه اجرای پروژه های تحقیقاتی و کاربردی مرتبط با کاربردهای رباتیک و هوش محاسباتی با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رییس بیمارستان فارابی؛ دکتر سید فرزاد محمدی، رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر حمیدرضا تقی راد، مدیر گروه رباتیک ارس و استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دکتر محمد مطهری فر، عضو  هیات علمی دانشگاه اصفهان دوشنبه 10 خرداد در بیمارستان فارابی برگزار شد.

درابتدای جلسه، رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به ارتباط بین صنعت و پزشکی اظهار داشت: ما از ارتباط بین صنعت، چشم پزشکی و بالین استقبال می کنیم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب نمی توان فقط افق های دوردست را در نظر گرفت، برای ایجاد تغییر بهتر است یک گام کوچک برداشته شود ولی نتیجه بخش باشد و به این منظور نیاز به همکاری همه اساتید می باشد.

رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ربات کمک آموزشی چشم پزشکی بیان داشت: راه اندازی یک آزمایشگاه بین رشته ای که  تمرکز آن بر روی آموزش و هوش مصنوعی و رباتیک است می تواند ،یکی از اقدامات تاثیر گذار برای ساخت ربات کمک آموزشی در حوزه چشم پزشکی باشد. البته این کار مستلزم توسعه زیرساخت ها است.

دکتر محمد رضا اکبری توسعه کاربرد رباتیک و هوش مصنوعی در حوزه آموزش پزشکی را امری مهم برشمرد واظهار داشت: نگاه ما به این مسئله یک نگاه کاربردی است که ابتدا توسعه پیدا کرده، سپس تجاری و در نهایت کاربردی شود. این یک دید اقتصادی و اشتغال زایی در بحث کاربرد بالینی است. وی همچنین توضیحاتی در مورد ایجاد بانک اطلاعاتی به عنوان یکی از هدف های این طرح ارائه داد.

در ادامه مدیر گروه رباتیک ارس و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی توضیحاتی را درباره استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی بیان کرد وبیان داشت: برای ما استفاده از مطالب فنی و مهندسی و هوش مصنوعی در عرصه پزشکی بسیار ارزشمند است و در حقیقت باعث ایجاد زبان مشترک و دانش متقابل بین علم پزشکی و مهندسی می شود. آنچه که ما علاقه مند به انجام آن هستیم توسعه این دانش در کار بالینی است و به این منظور در حال پیگیری و اقدامات لازم جهت انتقال تجهیزات آزمایشگاهی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به بیمارستان فارابی می باشیم.

دکتر تقی راد افزود: برای جراحی ویترکتومی دو نمونه ربات ساخته شده که به عنوان دایموند شناخته می شود. ما در واقع نیاز به زمان، توجه و تمرکز در این زمینه داریم و افق آینده را می بینیم که این نقطه عطفی است که با تلاش و تعاملی که خواهد بود توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد و تجهیزات رباتیک به عرصه پزشکی وارد می شود.

 

تاریخ:
1400/03/12
تعداد بازدید:
1169
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.