روابط‌عمومی‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند
احمد بنی‌احمدی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی
احمد بنی‌احمدی، سرپرست روابط‌عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت؛ شکی نیست که روابط عمومی‌ها در ایران ناقص متولد شده و همچنان ابتر هستند لذا مناسب است با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی وضعیت روابط‌عمومی‌ها در کشور بررسی شود. با توجه به تاکیداتی که از سوی مسئولان عالی کشور به رشد علمی که پایه گسترش و پیشرفت کشور است، وجود دارد بالطبع ارتباط فی‌مابین دستگاه‌‌های گوناگون با محیط‌های علمی و دانشگاهی باید گسترده و سهل‌الوصول باشد. در این میان نقش روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان اساسی سازمان‌ها به منظور اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی با عوامل داخلی و خارجی اثرگذار و مهم است. اگرچه در دهه اخیر به واسطه رشد فضای مجازی، اپ‌های اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و نفوذ آن در جامعه بسیاری از روابط‌عمومی‌ها به جهت عقب نماندن از فضای جامعه رشد کرده‌اند اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد. یکی از مسائل مهم در جهت رسیدن به روابط‌عمومی مطلوب و مفید در کشور تغییر رویکرد سنتی به روابط‌عمومی دیجیتال و نوین است که این مهم ملزوماتی را شامل می‌شود که باید برطرف شود. اساتید دانشگاهی و متخصصان قائل به این هستند که امروز عصر انفجار اطلاعات است، قطعا یک روابط‌عمومی سنتی که از دانش سواد رسانه‌ای و آشنایی با تجهیزات روز بی‌بهره باشد توان فعالیت نخواهد داشت. همچنین باید گفت چالش‌هایی نیز پیش روی روابط‌عمومی‌هاست که به عوامل مختلفی چون عدم برنامه‌های راهبردی کوتاه‌مدت و بلندمدت، نیروی انسانی متخصص و باانگیزه، عدم قانون مناسب و جامع برای روابط‌عمومی‌ها، همسو نبودن مدیران بالادست و تغییر مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها با تغییرات مدیران بستگی دارد. لازم است اشاره شود یکی از اصول مهم در حرفه روابط‌عمومی نیز اخلاق حرفه‌ای است. رفتار صادقانه با مردم، شنیدن صدای آنها، گسترش فعالیت‌های ابتکاری و قناعت در انتشارات روابط‌عمومی‌ها ازجمله سفارشات رهبر معظم انقلاب خطاب به دست‌اندرکاران روابط‌عمومی‌ها بوده که می‌توان به عنوان اصول اخلاق حرفه‌ای آنها را طبقه‌بندی کرد.
تاریخ:
1399/02/27
تعداد بازدید:
262
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.