دیدار معاون وزیر نفت و رییس موسسه مطالعات انرژی کشور با مسئولان دانشکده مهندسی مکانیک
-
روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 ساعت 15.30 الی 17.30 جلسه ای در دانشکده مهندسی مکانیک با حضور دکتر حوری جعفری معاون وزیر نفت و رییس موسسه مطالعات انرژی کشور و از دانش آموختگان دانشکده مهندسی مکانیک به همراه دکتر زراء نژاد معاون پژوهشی موسسه با ریاست دانشکده مهندسی مکانیک دکتر شمس، معاون پژوهشی دانشکده دکتر خلیلی، مدیر گروه تبدیل انرژی دکتر صدیقی و مدیر گروه سیستمهای انرژی خانم دکتر پدرام زمانی در خصوص نحوه تعامل و همکاری دانشکده و موسسه مطالعات انرژی برقرار گردید.
ابتدا دکتر خلیلی از تشریف فرمایی دکتر حوری جعفری تشکر و خیر مقدم عرض نمودند. سپس دکتر شمس از مراحل تاسیس مرکز مطالعات جامع انرژی در دانشکده مهندسی مکانیک توضیحاتی ارائه نمودند و اشاره داشتند بزودی این مرکز با حمایت کمیسیون انرژی مجلس پس از تصویب نهایی دانشگاه و وزارت علوم مشغول به فعالیت می شود.
دکتر شمس اشاره داشتند که علاقه دارند تا همکاری نزدیکی بین مرکز و موسسه مطالعات انرژی برقرار گردد.
دکتر حوری جعفری از تجربیات موفق خود در موسسه مطالعات انرژی گفتند و اشاره داشتند که ساختار هیئت امنایی مرکز در دانشکده بسیار پیشنهاد مناسبی است، لیکن سعی نمایید از نظر اجرایی و از نظر مالی هم مرکز مستقل باشد.
دکتر حوری جعفری اشاره داشتند که تمام مطالعات موسسه انرژی مختص به انرژی نفت و گاز است و در حال حاضر برای مجموعه وزارت نفت فعالیت  می نمایند.
موسسه با دانشگاهها و پژوهشگاههای مختلف ارتباط دارد و پروژه هایی را برون سپاری می نماید. همچنین ارتباط بسیار خوبی با بعضی اندیشکده های دانشگاهها و مراکز خصوصی جهت تعریف مشکلات در حوزه انرژی در کشور دارند.
موسسه علاقه مند است هم در حوزه پروژه ها و تعریف نقشه راه با دانشکده و اندیشکده همکاری نماید.
موسسه در پنج حوزه فعالیت می کند، حوزه اول مدلسازی انرژی، حوزه دوم تقاضای انرژی و عرضه انرژی و اقتصاد انرژی، حوزه سوم فناوری های انرژی و رصد آنها، حوزه چهام دیپلماسی و تجارت انرژی، و حوزه پنجم بهینه سازی مصرف و اصلاح الگوی مصرف است.
موسسه مرکز داده ها است و علاقه دارد تا در چهار حوزه به غیر از دیپلماسی انرژی با دانشکده و دانشگاه همکاری و همیاری نماید. موسسه آماده است تا بدون ورود به تفاهم نامه در خصوص پروژه های مورد نیاز با دانشکده و مرکز مطالعات انرژی دانشکده قرارداد ببندد. از سوی دانشگاه اگر پروژه هایی در جهت رفع مشکلات جامعه و انرژی مطرح گردد و هم مشکلاتی که خود موسسه شناسایی نموده است، می تواند موضوعات همکاری باشد و موسسه آماده همکاری متقابل هست.
اقای دکتر زراء نژاد در ادامه به ذکر عناوین پروژه ها در حوزه های مختلف پرداختند و اشاره داشتند که نیاز به نقشه راه در حوزه نفت و گاز و انرژی داریم. حمایت از پایان نامه های مسئله محور مد نظر موسسه می باشد.
دکتر حوری جعفری در پایان اشاره داشتند که خود اساتید دانشکده خلق ایده نمایند و موسسه حمایت می کند. مسئله بسیار مهم آسیب شناسی و عارضه های پیش رو و تهدیدات در صنعت نفت و گاز است که دعوت می کنیم از دانشگاه در این حوزه ایده های منحصربفرد ارائه نمایند. بهتر است توانمندیهای هر دو مجموعه نیز مشخص و مطرح گردد تا همکاری و تعامل بهتر انجام گردد.
در پایان جلسه از دکتر حوری جعفری به خاطر توجه به دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و حضور در دانشکده تشکر و قدردانی گردید و به پاس تلاش نامبرده در راستای اعتلای علم و دانش و ارتباط با صنعت تندیس اندیشکده پژوهشی نصیر به ایشان اعطا گردید.
 
 
 
 
تاریخ:
1400/02/29
تعداد بازدید:
531
منبع:
دانشكده مهندسي مكانيك
تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، خيابان پرديس، پلاك 7    
كد پستي :    43344 - 19919  
تلفن: 88674747   فاكس: 88674748
 
 
 
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.