گزارش خبری از همایش تجلیل از پژوهشگران مهندسی مکانیک
-
گزارش خبری از همایش تجلیل از پژوهشگران مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دوشنبه مورخ 24 دیماه سال 1399
در محیطی گرم و صمیمانه و با حضور اساتید و اندیشمندان دانشکده مهندسی مکانیک و با توجه به موضوع کرونا در کشور و با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی مکانی مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مهندسی مکانیک  در سال 99 برگزار گردید.
در ابتدا با تلاوتی چند از کلام اله مجید مراسم در ساعت 12:45 شروع گردید و سپس حضار به احترام سرود جمهوری اسلامی قیام نمودند. خانم حسینی زاده از همکاران پژوهش دانشکده بعنوان مجری برنامه ضمن تبریک بمناسبت هفته پژوهش و تجلیل از تلاشگران پژوهشی در کل کشور و دانشگاه به معرفی برنامه پرداختند.
سخنران اول مراسم آقای دکتر مسعود ضیا بشرحق استاد دانشکده  مهندسی مکانیک و قائم مقام ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بودند که در خصوص هفته پژوهش و تجلیل از پژوهش سخنرانی نمودند. ایشان در خصوص برنامه های پژوهشی در دانشگاه و سیاست گذاری آن و صرف هزینه های پژوهشی مطالبی را ارائه نمودند. ایشان با ذکر خاطره  ای از شهید دکتر شهریاری به اهمیت پژوهش در دانشگاهها تاکید نمودند.
سپس دکتر مهرزاد شمس ریاست دانشکده مهندسی مکانیک به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان نیز ضمن تبریک بمناسبت هفته پژوهش اعلام نمودند که مدیریت جدید دانشکده و تیم قوی پژوهشی در راستای افزایش سطح پژوهشی دانشکده تلاش خواهند کرد تا رتبه دانشکده مهندسی مکانیک در سالهای آتی در بین دانشکده های مشابه ارتقا چشمگیری پیدا نماید. ایشان اعلام نمودند که برنامه های اتی دانشکده در حوزه پژوهش در راستای اصلاح و تغییر آیین نامه های پژوهشی برای کمک به پژوهشگران باید باشد. همچنین ایشان به موضوع ماموریت محوری پژوهش در دانشکده تاکید فراوانی داشتند و اعلام کردند که دانشکده در بحث پژوهشی باید دارای برند پژوهشی در چند حوزه خاص شود.
بعد از سخنرانی دکتر شمس، دکتر امیر رضا شاهانی استاد دانشکده مهندسی مکانیک و معاون  پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی  مرکز پژوهشهای مجلس ج.ا.ا بعنوان مهمان ویژه به ایراد سخنرانی پرداختند. نامبرده در خصوص سیاستهای گذاری کل کشور در امر پژوهش و همچنین برنامه های آتی پژوهشی که دانشگاهها و اساتید می بایست در نظر بگیرند در سه بخش سخنرانی نمودند و اشاره داشتند که تحریمها نه فقط اقتصادی بوده و هست، بلکه هم اکنون نوک حمله آن به سمت تحریمهای علمی و دانشگاهیان هدف گرفته شده، به طوری که در سه هفته گذشته شهادت دکتر فخری زاده موید این موضوع می باشد که کشورهای استعمارگر با دانشمندان و پژوهشگران نیز در حال مبارزه هستند. ایشان بر روی آمایش آموزش عالی در حوزه آموزش و پژوهش و اهمیت آن در وضعیت کنونی تاکید نمودند
بعد از سخنرانیها ی مدعوین، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مهندسی مکانیک آغاز گردید و ضمن ارج نهادن به کل  پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، از دکتر علی غفاری پژوهشگر برتر دانشگاه در حوزه کتاب، دکتر فرشاد ترابی پژوهشگر برتر دانشگاه دردانشکده مکانیک  و کتاب بین المللی، و مهندس آرمین ابراهیمی دانشجوی دکترای برتر دانشگاه  به همراه  استاد راهنمای ایشان آقای دکتر ضیا بشرحق قدردانی و لوح افتخار به نامبردگان اهدا گردید.
ضمنا پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک سال 99 به صورت زیر معرفی و لوح افتخار و هدایای ویژه ای به آنان تقدیم گردید.
1-  پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی مکانیک آقای دکتر علی نحوی، 2- پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی مکانیک آقای دکتر مجید سلطانی، 3- پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی مکانیک آقای دکتر محمدرضا همایی نژاد، 4- دانشجوی دکترای برتر دانشکده مهندسی مکانیک آقای مهندس علی سوهانی به همراه استاد راهنمای ایشان آقای دکترحسین صیادی، 5-  دانشجوی دکترای برتر دانشکده مهندسی مکانیک سرکار خانم مهندس شهین محمدرضا زاده به همراه استاد راهنمای ایشان آقای دکتر علی اصغر جعفری، 6- دانشجوی کارشناسی ارشد برتر دانشکده مهندسی مکانیک آقای مهندس امیر رضا صدیقی به همراه استاد راهنمای ایشان آقای دکتر مسعود عسگری
همچنین مهندس برتر دانشکده مهندسی مکانیک در سال 99 جناب آقای مهندس رزاق بلوری افشار و مهندس  هوشنگ نعیم ابیانه معرفی گردیدند و به ایشان لوح تقدیر اهدا گردید.
سپس دکتر سید محمدرضا خلیلی معاون پژوهشی دانشکده ضمن تشکر و تقدیر از تمامی حضار جهت شرکت در مراسم و همچنین پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک اشاره داشتند که در اوضاع کنونی پژوهش انجام دادند کار بسیار سخت و دشواری است و باید دست تلاشگران و پژوهشگران را بوسید. با توجه به تحریم های ضالمانه آمریکا رسالت دانشگاهیان دو چندان گردیده است. تحریم مانند یک شمشیر دو لبه است که از طرفی باعث رکود تحقیق و توسعه و پژوهش در عرصه های مختلف میشود؛ مانند ندادن امکانات، مواد اولیه، تجهیزات، ثبت نکردن کارهای تحقیقاتی و اختراعات، رد مقالات علمی، ندادن ویزا برای شرکت در همایشها و پروژه های مشترک و تعامل بین المللی، و از لبه دیگر باعث رشد و بالندگی و ابداع و اختراع و سازندگی در کشور و خود کفایی و استقلال کشور می شود. پس باید از لبه توسعه و خودکفایی در این زمان استفاده کرد. همجنین شعار پژوهش در سال 99 بنام پژوهش و فناوری در جهت جهش تولید تعریف گردیده که این شعار میبایست تا حدودی اصلاح شود، چون دانشگاهها در خدمت تولید و جهش تولید بوده اند، لیکن توقغ از مسئولین امر در راستای افزایش بهره وری و پژوهش کاربردی برای حرکت در جهش تولید است. پس شعار را باید توسعه پژوهش در جهت جهش تولید اعلام کنیم.
ایشان اعلام نمودند که در دانشکده مهندسی مکانیک افتخار آفرینان دانشکده شناسایی و می بایست کرامت و بزرگی این عزیزان راهنمای حرکتهای بزرگ آینده باشد و جوانان بتوانند از این الگوهای بزرگ الگو برداری نمایند تا در آینده نزدیک به خواسته های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب دست پیدا نماییم. ایکاش دانشگاه در خصوص ارج نهادن به این افتخارآفرینان در دانشگاه و ایجاد تشکلی مناسب در جهت استفاده از ایده ها و راهنمایی های آنان اقدام عاجل نماید تا در این برهه حساس بتوان چرخ های کشور را با توجه به تحریمها با مساعدت و راهنمایی های این چنین عزیزانی به جلو برد.
سپس با ذکر نام این افتخار آفرینان و فعالیتهای آنان به همراه نمایش تصاویر اساتید دانشکده مهندسی مکانیک از ایشان قدردانی گردید. مراسم با پذیرایی مختصر به صورت بسته بندی شده در ساعت 13:45 خاتمه یافت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1399/09/25
تعداد بازدید:
636
منبع:
دانشكده مهندسي مكانيك
تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، خيابان پرديس، پلاك 7    
كد پستي :    43344 - 19919  
تلفن: 88674747   فاكس: 88674748
 
 
 
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.