ششمين كنفرانس بين المللي آكوستيك و ارتعاشات
به ميزباني دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در 17 و 18 آذرماه 1395 برگزار مي شود.
كنفرانس هاي بين المللي قبلي آكوستيك و ارتعاشات به ترتيب در دانشگاه هاي صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، علم و صنعت ايران و پرديس فني دانشگاه تهران برگزار شد و دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، تنها دانشگاهي است كه تاكنون ميزباني دو دوره كنفرانس را برعهده داشته است.

برگزاري كنفرانس بين المللي آكوستيك و ارتعاشات، يكي از برنامه هاي سالانه انجمن علمي آكوستيك و ارتعاشات ايران است كه هر سال در يكي از دانشگاه هاي فني مهندسي تهران برگزار مي شود و اميد است در دوره هاي آتي، اين كنفرانس در دانشگاه هاي شهرستان ها نيز برگزار گردد.

استادان، دانش آموختگان و دانشجويان رشته هاي مهندسي مكانيك، هوافضا، عمران و فعالان صنعت، مخاطبان اصلي اين كنفرانس تخصصي هستند. با توجه به ماهيت مخاطبان، كنفرانس به گونه اي برنامه ريزي شده كه پذيرش و ارائه مقالات در دو بخش 'تجربه صنعتي - مطالعه موردي' و 'علمي - پژوهشي' انجام شود.

مقالات بخش تجربه صنعتي - مطالعه موردي در حوزه صنايع پتروشيمي، خودرو و ريلي، دفاعي، معدني، نفت و گاز، نيروگاه و هوافضا قابل ارائه هستند.

مقالات بخش علمي - پژوهشي نيز در زمينه آزمون هاي شوك و ارتعاش، آكوستيك در معماري، آكوستيك در موسيقي، آكوستيك زير آب، آلودگي صوتي، پايش وضعيت ارتعاش و صوت، پردازش سيگنال در آكوستيك، تحليل سيگنال هاي گفتاري، ديناميك خودرو، ديناميك سازه، ديناميك سازه هاي عمران، شناسايي سامانه ها و سازه هاي مكانيكي، فيزيك صوت، كنترل نوفه و ارتعاش، ماشين آلات دوار، مهندسي آكوستيك، نوفه و ارتعاشات ريلي و واكنش انسان به صوت و ارتعاش مي باشد.

علاوه بر ارائه مقالات به صورت شفاهي و پوستر، حداقل سه سخنران كليدي كه از استادان معروف و صاحب‏نظر بين المللي در حوزه آكوستيك و ارتعاشات هستند آخرين دستاوردهاي علمي اين حوزه را در كنفرانس ارائه خواهند كرد.

همچنين معرفي و تجليل از مهندس برجسته، استاد دانشگاه برجسته و پژوهشگر برتر به عنوان برنامه هاي جنبي ششمين كنفرانس آكوستيك و ارتعاشات مي باشد. فرآيند انتخاب اين افراد بر اساس شاخص هاي كمي و كيفي همچون ميزان ارتباط با صنعت، حل مشكلات كشور از طريق پروژه هاي كاربردي، توليدات علمي - پژوهشي (مقاله، كتاب، اختراع) و ميزان استنادهاي بين المللي صورت گرفته به اين توليدات علمي، خواهد بود.

با راي هيات داوران كنفرانس، يك پايان نامه برتر در مقطع كارشناسي ارشد و يك پايان نامه برتر در مقطع دكتري كه به موضوع آكوستيك و ارتعاشات اختصاص دارد انتخاب و معرفي خواهد شد و يك مسابقه كاربردي نيز براي دانشجويان برگزار مي شود.

در كنار ششمين كنفرانس بين المللي آكوستيك و ارتعاشات، نمايشگاه تخصصي با حضور صنعتگران و پژوهشگران دانشگاهي برگزار خواهد شد و موضوعات روز اين حوزه همچون 'آناليز مودال'، 'بالانس محور' و 'استفاده از نرم افزارهاي المان محدود براي طراحي با ديد ارتعاشي' در قالب چندين كارگاه تخصصي به شركت كنندگان در كنفرانس آموزش داده خواهد شد.
 
 
 
 
 
تاریخ:
1395/06/02
تعداد بازدید:
588
منبع:
دانشكده مهندسي مكانيك
تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، خيابان پرديس، پلاك 7    
كد پستي :    43344 - 19919  
تلفن: 88674747   فاكس: 88674748
 
 
 
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.