۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
یزدان دوست: لزوم توجه اصحاب علم به پیوند علم با فلسفه اسلامی
رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیردر آیین رونمایی از کتب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی مطرح کرد: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد و قطعا می توان این پیوند را ایجاد کرد

 رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیردر آیین رونمایی از کتب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی مطرح کرد: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد و قطعا می توان این پیوند را ایجاد کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، فرهاد یزدان دوست رییس دانشگاه در مراسم رونمایی از کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی گفت: 
 اصحاب فکر و اندیشه و خصوصا دکترمهدی گلشنی به گردن ما دانشگاهیان حق دارند و این مراسم قدر شناسی کوچکی از زحمات ایشان است.
وی ادامه داد: فعالیت های درخور متنوعی در سالهای اخیر در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی صورت گرفته است و یکی از آنها راه اندازی پردیس بین المللی چند گرایشی بوده است. یکی از کارهای مد نظر در این حوزه پرداختن به ارتباط فلسفه و مهندسی می باشد.
وی افزود : انتظار می رود یک دانشگاه صنعتی هنگامی که می خواهد به نیازهای جامعه ورود پیدا کند، رویکر های دینی و مبانی فلسفی جامعه را بخوبی در نظر بگیرد.
یزدان دوست  بیان کرد: امروز رونمایی از کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی را در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برگزار می نماییم و امیدواریم علیرغم پستی و بلندی هایی که امروزه دانشگاه ها با آن روبرو هستند، به این گونه فعالیت ها در راستای پیوند علم و فلسفه اسلامی بیشتر توجه شود.
وی تصریح کرد: با شتاب گرفتن توسعه، که امیدواریم این توسعه همواره پایدار باشد، به مبانی علمی در تعامل با ارزشهای رفیع دینی بیشتر توجه شود.

 

تاریخ:
1398/11/28
تعداد بازدید:
746
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.