۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
تدارك دانشگاه خواجه نصير براي شروع سال تحصيلي جديد
تدارك دانشگاه خواجه نصير براي شروع سال تحصيلي جديد

معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در مورد تمهيدات و اقدامات دانشگاه براي آغاز سال تحصيلي جديد گفت: تعمير، تجهيز و فضاسازي سراي دانش كه محل اقامت 700 دانشجوي پسر است، در طول تابستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه: عبدالمجيد خشنود روز دوشنبه در آستانه سال تحصيلي جديد در خصوص اهم فعاليت‌هاي معاونت دانشجويي اين دانشگاه اظهار كرد: اين دانشگاه داراي ظرفيت حدود دو هزار دانشجوي خوابگاهي است كه از اين تعداد حدود 600 دانشجوي دختر و 1400 دانشجوي پسر است.

وي افزود: با توجه به اينكه جمعيت قابل توجهي از پسران حدود 700 نفر در مجموعه سراي دانشجويي دانش ساكن هستند، تعميرات و فضاسازي اين مجموعه خوابگاهي در دستور كار معاونت دانشجويي قرار گرفت و تعمير و تجهيز زيربنايي سراي دانشجويي دانش شامل سراميك سازي كف اتاق ها و نقاشي و ايمن سازي رفت و آمد در راستاي اجراي طرح HSE (ايمني و سلامت) و نيز فضا سازي خوابگاه و تاسيس بوفه آن در فضاي باز در طول تابستان جاري به انجام رسيد.

خشنود گفت: در همين راستا با توجه به استفاده دانشجويان ساكن سراي دانش از سلف سرويس پرديس هوافضا و رياضي، دانشگاه تعمير و تجهيز اين رستوران را كه سال ها به انجام نرسيده بود را پيگيري و تغييرات قابل توجهي در آن چه به لحاظ زيربنايي و فضاسازي با حمايت دانشگاه و صندوق رفاه دانشجويان ايجاد كرد. 

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي تصريح كرد: از سال 97 تلاش همه جانبه اي براي توسعه و تثبيت موضوع ايمني و سلامت مطابق استانداردهاي لازم و قانوني در معاونت دانشجويي دانشگاه آغاز شده است. در قرارداد همكاري با يكي از شركت هاي عامل HSE از همه اماكن دانشجويي شامل خوابگاه‌ها، رستوران ها و اماكن ورزشي بازديد به عمل آمد و از آن بازديد گزارش تهيه شد.

خشنود گفت: تلاش براي توسعه و تثبيت ايمني و سلامت مطابق استانداردهاي لازم و قانوني و آموزش كليه كاركنان در قالب كارگاه‌هاي فشرده ايمني و سلامت( HSE ) از مهمترين برنامه‌هاي اجرا شده در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي است.

اين عضو هيات علمي ادامه داد: آموزش همه كاركنان معاونت دانشجويي در قالب كارگاه هاي فشرده ايمني و سلامت (HSE) در تابستان جاري انجام شد و شركت مذكور رابط بين معاونت و كليه پيمانكاران براي نظارت حقوقي و اجرايي بر موضوع ايمني وسلامت تعيين شد. اين پيمانكاران شامل پيمانكار حمل و نقل، پيمانكار غذا و برخي پيمانكاران تاسيسات و تعميرات معاونت دانشجويي هستند.

خشنود گفت: تشكيل، ساماندهي و تثبيت ستاد نشاط دانشجويان سراهاي دانشجويي در راستاي برگزاري گلگشت هاي نشاط محور و كارگاه هاي مشاوره و نيز فضاسازي سراهاي دانشجويي جزو برنامه‌هاي اجرايي اين دانشگاه است.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي افزود: واگذاري تمام فرآيند تامين مواد اوليه، پخت و توزيع غذاي دانشجويي به يكي از پيمانكاران دانشگاه هاي علوم پزشكي با هدف تامين بهداشت و تضمين ايمني و سلامت غذا از برنامه‌هاي اين معاونت در سال تحصيلي جديد است.

خشنود افزود: همچنين در اين طرح 50 درصد پخت غذا و به خصوص غذاي بخشي از سراهاي دانشجويي در محل متمركز رستوران پيمانكار انجام مي شود كه همه استانداردهاي لازم براي بهداشت و سلامت را دارد. 

وي در خصوص بحث تغذيه در اين دانشگاه گفت: تا سال 96 تمام فرآيند تامين مواد اوليه، پخت و توزيع بر عهده دانشگاه و كاركنان آن بود كه اين موضوع مشكلات زيادي را با خود به همراه داشت و از نظر كيفيت با وجود تلاش كاركنان به حد مطلوبي نرسيد.

خشنود ادامه داد: از سال 97 به تدريج فرآيند واگذاري 50 درصد سلف ها به پيمانكار شروع شد و در سال هاي 97 و 98،  100 درصد تامين فرآيند مواد اوليه، پخت غذا و توزيع در اختيار پيمانكار قرار خواهد گرفت.

 وي افزود: عمده غذاي خوابگاه‌ها در رستوراني متمركز در بيرون دانشگاه و با استاندارهاي مناسب پخت و توزيع مي‌شود.

خشنود در خصوص ستاد حوزه معاونت دانشجويي فرهنگي گفت و ادامه داد: ستاد نشاط افزايي از حدود يك سال پيش فعاليت خود را آغاز كرد و مجموعه‌اي از همه عاملان فعاليت ‌هاي فرهنگي و اردويي و اجرايي شامل مديريت فرهنگي دانشگاه، جهاد دانشگاهي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و تشكل‌هاي شوراي صنفي ستاد مشتركي را تشكيل و جلسات متعددي در سال 97 برگزار كردند. برنامه‌ريزي جامع گلگشت‌ها و مراسم هايي با هدف افزايش نشاط هدفمند در حوزه دانشجويي به خصوص دانشجويان ساكن سراهاي دانشجويي در ماموريت اين مجموعه قرار گرفت و برنامه‌هاي اجرايي خوبي در اين زمينه در سال 98- 97 اجرا شد.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي خاطرنشان كرد: مجموعه‌اي از گلگشت‌هاي مختلف با محور تهران گردي انجام و رضايت مندي خوبي از طرف دانشجويان در اين زمينه ايجاد شد. همچنين با توجه به تداوم فعاليت اين ستاد برنامه‌ريزي براي سال تحصيلي 99- 98 به خوبي انجام و برنامه جامع نشاط افزايي دانشجويان با محوريت دانشجويان سراهاي دانشجويي تدوين خواهد شد.

وي همچنين تاكيد كرد: بسته متنوعي از مجموعه گلگشت‌ها، كارگاه‌هاي مشاوره و برخي فضاسازي‌ها در خوابگاه‌ها را كه در تامين بودجه با مشكلاتي روبرو است، در نظر داريم.

تاریخ:
1398/06/30
تعداد بازدید:
419
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.