۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
برگزاري ميزگرد علمي چشم انداز آينده فردوس در علم و فناوري
ميزگرد علمي با موضوع چشم انداز آينده فردوس در علم و فناوري، در دومين روز از همايش هوا- فضا و تجاري سازي در اين شهرستان برگزار شد.
ميزگرد علمي با موضوع چشم انداز آينده فردوس در علم و فناوري، در دومين روز از همايش هوا- فضا و تجاري سازي در اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي؛ به نقل از صدا و سيما مركز خراسان جنوبي، مشاور رئيس دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در امور بين الملل در اين ميزگرد گفت: با توجه به اينكه شهرستان فردوس از معادن بسيار زيادي برخوردار است، تصاوير ماهواره‌اي مي‌تواند به ما كمك كند تا عمق معادن را معلوم كنيم و همچنين از داده‌هاي ماهواره‌اي مي‌توان در حوزه منابع آب و كشاورزي اين شهرستان بهره برد.
احمد طالب زاده افزود: بايد هواپيماي تك نفره و سبك براي رفت و آمد مورد استفاده قرار گيرد و با توجه به موقعيت ويژه فردوس در مدار فضايي، صنعت هوانوردي عمومي در اين شهرستان تقويت شود.
وي تصريح كرد: با موافقت انجام شده قرار شد همايش فناوري هواـ فضا و تجاري سازي به صورت دوسالانه در فردوس برگزار شود و لازم است كه با دوسالانه شدن اين همايش، دبيرخانه دائمي در شهرستان فردوس راه اندازي و دانشگاه هاي شهر فردوس با اين دبيرخانه همكاري لازم را داشته باشند.
مشاور رئيس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در امور بين الملل گفت:همچنين يك دبيرخانه  در پژوهشگاه هوا و فضاي وزارت علوم راه‌اندازي مي‌شود كه بايد بين اين دو دبيرخانه همكاري و ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد.
 طالب زاده يادآور شد با توجه به اين كه از فردوس به سمت مشهد و به سمت جنوب ايران، تپه، كوه و مانعي وجود ندارد مي‌توان از اين شرايط براي هوانوردي عمومي استفاده لازم را كرد و به همين منظور بايد زيرساخت‌هاي لازم فراهم شود.
شهردار فردوس نيز در اين ميزگرد گفت: شهرهايي در دنيا موفق هستند كه در زمينه‌هاي خاص رشد كرده اند و توانسته اند با يك برند خود را به دنيا معرفي كنند و از آن بهره هاي فرهنگي هنري و اجتماعي لازم را ببرند.
علي كاظمي افزود: با توجه به وجود متخصصان مختلف در شهرستان فردوس و همچنين در زمينه هوا و فضا كه يك علم نوين است بايد از اين مزيت استفاده كرد و فردوس با توجه به موقعيت خاص بايد از اين استعداد بهترين استفاده را ببرد.
وي تصريح كرد: داده هاي ماهواره اي مي تواند به مديريت، برنامه ريزي شهري، پايش فضاي سبز و پايش مخاطرات طبيعي كمك كند.
همايش دو روزه فناوري هوا ـ فضا و تجاري سازي، روز گذشته با حضور مسئولان كشوري و استاني به مناسبت روز فناوري فضايي در كشور در شهرستان فردوس آغاز شد .
اين همايش با همكاري سازمان فضائي ايران، دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ، پژوهشگاه هوا فضاي وزارت علوم،  تحقيقات و فناوري ، دانشگاه فردوسي مشهد و دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار شد.
محورهاي اين همايش شامل هواپيماهاي كوچك و سبك و نقش آنها در آينده توسعه شهري ، ماهواره هاي كوچك سنجش از دور ، ابزاري نوين در خدمت توسعه پايدار ، انرژي خورشيدي و نسل آينده انرژي هاي نو بود.
در اين همايش دو روزه ، موضوعاتي نظير اقتصاد فضا ، هوانوردي عمومي ، بررسي صنعت فضايي كشور ، چالش هاي آموزش هوافضا در كشور و توسعه يك مدل نوين دمايي تابش پايه براي ناوبري فضايي توسط روسا و استادان دانشگاه هاي مطرح كشوري ارائه شد  .
تاریخ:
1397/12/07
تعداد بازدید:
347
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.