۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تمایل دانشگاه واترلو برای همکاری با 4 دانشگاه ایرانی به یاد دانشجویان از دست رفته
تمایل دانشگاه واترلو برای همکاری با 4 دانشگاه ایرانی به یاد دانشجویان از دست رفته
رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: دانشگاه واترلو کانادا به پاس گرامیداشت دانشجویان جانباخته در سانحه هواپیمای اوکراینی با چهار دانشگاه ایرانی که دانشجویان آنها در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و جان خود را از دست دادند تمایل خود را به همکاری ابراز کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر یزدان دوست در مراسم بزرگداشت جان باختگان دانشگاه خواجه نصیر در سانحه هواپیمایی اوکراین که امروز در مسجد دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه وقتی غم و غصه‌ای حادث می‌شود هم دردی‌ها نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. داغ سانحه هواپیمای اوکراینی و جان باختن تعدادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را دانشگاه در فاصله بسیار نزدیکی در چند ماه گذشته نیز تجربه کرد و در اربعین امسال نیز چند نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه جان خود را از دست دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای من به عنوان خدمتگزار یک جامعه علمی باعث خرسندی، غرور و افتخار است که می‌بینم دانشجویان یا فارغ التحصیلان این دانشگاه در سطح دنیا از نظر علمی حرفی برای گفتن دارند و جایگاه تخصصی پیدا می‌کنند. در واقع نام و نشان ایران در کنار دانشگاهی که مراحل اولیه علم را از آن کسب نموده‌اند همیشه با این افراد همراه است. در عین حال وقتی که مشاهده می‌کنیم هر کدام از این افراد دچار خدشه می‌شوند و دار فانی را وداع می‌گویند باعث اندوه ما می‌شود و این اتفاق اخیر نیز دل همه را به درد آورد.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما سفیران حسن و نیکی ما در کشورهایی بودند که برای ادامه تحصیل و یا اشتغال در آن جوامع عزیمت کرده بودند و آن افراد نیز از رخ داد حادثه برای هواپیمای اوکراینی تحت تاثیر قرار گرفتند.
دکتر یزدان دوست خاطرنشان کرد: دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه واترلو کانادا در گذشته تفاهم‌نامه همکاری داشت و در مراحلی نیز این تفاهم نامه به مرحله عملیاتی رسید و ما برای جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی رایزنی‌هایی را انجام دادیم بنابراین باب همکاری بین این دو دانشگاه باز است.
وی تاکید کرد: در 24 ساعت گذشته یکی از همکاران ما در دانشگاه مطلبی را برای مجموعه دانشگاه واترلو کانادا نوشتند،پروفسورهای دانشگاه واترلو کانادا پیشنهاد کردند می خواهند یادگاری به یادماندنی از دانشجویان ایرانی تبار که مشغول تحصیل در آن دانشگاه بودند داشته باشند و این یادگاری می تواند در قالب بورس و یا مرکز تحقیقات مشترک و غیره باشد.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: طبیعتا این واقعه حزن انگیز محدود به دانشگاه خواجه نصیر نبوده است. دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و ... در این زمینه داغدار شدند و همه این دانشگاه‌ها اعلام کردند که پیشنهاد دانشگاه واترلو اتفاق میمونی است. اگر غم و اندوه اخیر نتیجه این داشته باشد که در درازمدت ما با نام و یاد این افراد فعالیت علمی فراتر و مشترک بین دانشجویان، دانش پژوهان طرفین داشته باشیم، بسیار کارساز است.
وی با بیان اینکه امیدواریم غم بازماندگان این سانحه قدری با یاد و نام خدا و ذکر خدا آرام بگیرد، خاطرنشان کرد: کشور ما با مصیبت‌های بسیار بالاتر از این مواجه شده اما در نهایت توانسته همیشه سر افراز بیرون بیاید. اما در سانحه سقوط هواپیما نتیجه عمومی این اتفاق باید به همه اعلام شود تا ما بدانیم خطایی هم اگر بوده است چگونه اتفاق افتاده و به چه مسیری می‌خواهد هدایت شود و شاهد اینگونه موارد در آینده نباشیم.

تاریخ:
1398/10/25
تعداد بازدید:
2080
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.