توربین گاز میکرو
ارائه دهنده: دکتر سیدمهدی شیخ‌الاسلام نوری
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
   
چکیده: دستیابی به سیستم‌های نوین تولید توان در تمامی حوزه‌ها، ازجمله موارد مطرح در صنعت و دانشگاه در کشورهای توسعه یافته است و زمان و هزینه‌ی قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است. البته دستاوردهای ارزشمندی هم به دنبال داشته که نتیجه‌ی آن مولدهای تولید توان نوین است که بسیار پیشرفته بوده و تفاوت‌های اساسی با سیستم‌های پیش از خود دارند. توربین‌های گازی نیز ازجمله مهم‌ترین مولدهای توان هستند و نقش کلیدی در صنایع مختلف ازجمله صنایع هوایی دارد. ویژگی‌های منحصر به ‌فرد توربین‌های گازی باعث شده که هیچ سیستم دیگری جایگزین آن نباشد، بطوری ‌که توربین‌های گازی اعم از توربوجت، توربوشفت و توربوپراپ بیشترین سهم را در تولید نیروی پیشران صنعت هوایی داشته و همچنان در حال توسعه می‌باشند. مواردی را می‌توان نام برد که نیاز به تولید توان در مقیاس کم وجود دارد، مانند: نواحی دوردست، نواحی‌ای که دستیابی به توان در سطح پایین ممکن است، توان اضطراری، منبع تغذیه‌ی بدون وقفه و سایر موارد خاص مانند خودروهای هیبریدی. در این کاربردها به توربین‌های گاز با مقیاس کوچک رو آورده می‌شود. کوچک شدن تبعات منفی روی نسبت فشار کمپرسور، دمای ورودی توربین و افت فشار می‌گذارد که منجر به کاهش بازدهی کلی سیکل می‌شود. بنابراین با استفاده از راهکارهای آیرودینامیکی و ترمودینامیکی می‌توان عملکرد سامانه را ارتقا داد.
 
زمان: 11 دی‌ماه 1400، ساعت 12:00

لینک ورود: https://meetbk.kntu.ac.ir/b/xvv-ep8-69m
کد دسترسی: 205354 (برای ورود کد دسترسی لطفاً اعداد را با کیبرد انگلیسی وارد نمایید.)
 

Review:
221
Date:
1400/10/11