دانشجو می تواند در صورت اضطرار و به شرط آنکه واحدهای باقی مانده در آن نیمسال کمتر از 8 واحد نشود، تنها یک درس نظری را در مهلت اعلام شده براساس تقویم آموزشی دانشگاه حذف اضطراری کند و این بند شامل درس های نظری-عملی و عملی نمی شود.
مراحل ارائه درخواست حذف اضطراری به شرح زیر است:
1.دانشجو از طریق سامانه آموزشی گلستان/پیشخوان خدمت درخواست خود را ثبت می کند.
2.پس از تایید و ارسال درخواست توسط دانشجو، درخواست در سامانه برای استاد راهنما ارسال می شود.
3. این مرحله از سوی دانشجو به استاد راهنما جهت اعلام نظر در سامانه اطلاع داده شود.
4.پس از تایید و ارسال درخواست از سوی استاد راهنما به آموزش، موضوع در شورای دانشکده مطرح می شود و در صورت موافقت، رای صادره از طریق گزارش شماره 173 سامانه آموزشی گلستان از سوی دانشجو قابل رویت است. شایان ذکر است پس از صدور رای، درخواست دانشجو در پیشخوان خدمت به درخواست های خاتمه یافته منتقل می شود که در این صورت با انتخاب گزینه "مشاهده درخواست"، رای صادره قابل رویت خواهد بود.
5.در صورت تایید شورا، دانشجو تغییر وضعیت درس خود را در اطلاعات جامع دانشجو/سامانه گلستان می تواند مشاهده نماید.