ارائه خدمات مشاوره ای جهت نگه داری و توسعه بستر جمع سپاری آزمایشگاه وب آزما
«جمع سپاری» ترکیبی از دو واژه «جمعیت» و «برون سپاری» است. این واژه به معنای برون‌سپاری کار، فعالیت یا وظیفه‌ای به یک جمعیت انبوه (شبکه گسترده‌ای از افراد غیر معین) از طریق یک «فراخوان عمومی» مورد استفاده قرار می‏گیرد. شکل زیر مدل مفهومی ساده شده‏ای از جمع‏سپاری را نمایش می‏دهد.

مجری طرح : محمد مهدی اثنی ‏عشری اصفهانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر

اسامی همکاران : -

معرفی طرح (شامل اهداف، مراحل انجام و مشخصات فنی طرح) :

«جمع سپاری» ترکیبی از دو واژه «جمعیت» و «برون سپاری» است. این واژه به معنای برون‌ سپاری کار، فعالیت یا وظیفه ‌ای به یک جمعیت انبوه (شبکه گسترده ‌ای از افراد غیر معین) از طریق یک «فراخوان عمومی» مورد استفاده قرار می ‏گیرد. شکل زیر مدل مفهومی ساده شده ‏ای از جمع ‏سپاری را نمایش می ‏دهد.

 

بستر جمع ‏سپاری وب ‏آزما با هدف ارزیابی سامانه ‏های بومی که ذیل طرح جویشگر بومی (اجرا شده توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات) طراحی و پیاده‏ سازی گردید. در ارزیابی این سامانه‏ ها شامل جویشگرهای متنی، جویشگرهای تصویری، جویشگرهای ویدئویی، مترجم‏ های ماشینی و ... ، نیاز بود که طیف وسیعی از کاربران با این سامانه ‏ها کار کرده و میزان رضایت خود را از نتایج آنها اعلام دارند. بدین منظور، به جای آنکه کاربران مستقیما با این سامانه ‏ها تعامل کرده و میزان رضایت‎ مندی خود را گزارش نمایند، این کار را از طریق سامانه جمع ‏سپاری انجام می ‏دادند. بدین ترتیب، نتایج هم به صورت خودکار جمع ‏بندی شده و در اختیار تیم ارزیاب طرح جویشگر بومی قرار می ‏گرفت.

علاوه بر موارد فوق‏ الذکر، از این بستر در فعالیت برچسب ‏زنی تصاویر در پروژه تصویرنت (اجرا شده توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات) و پروژه سیستم ‏های هوشمند برای رانندگی ایمن (اجرا شده توسط شرکت ره‏بین صنعت نصیر) نیز استفاده شده است. این بستر در حال حاضر بیش از 300 کاربر فعال دارد که در انجام وظایف مشارکت و همکاری نموده و از این طریق برای خود درآمدزایی می ‏کنند. بسیاری از فعالیت‏ های پژوهشی، خصوصاً در حوزه هوش مصنوعی، نیازمند داده ‏های بسیار زیاد و تکمیل شده به صورت انسانی هستند تا بتوانند دقت الگوریتم‏ ها را افزایش دهند. فراگیر شدن مبحث یادگیری عمیق و نیاز به داده‏ ها در وسعت بسیار بالا، این نیاز را بیش از پیش پر رنگ می‏ نماید. همچنین، انواع دیگری از فعالیت ‏ها، نظیر رقمی‏ سازی مستندات و کتب قدیمی، تولید کتاب‏ های صوتی، برگزاری آزمون‏ های برخط، پرسشنامه ‏های برخط و موارد متعدد دیگر همگی قابلیت انجام در بستر جمع ‏سپاری وب‏ آزما را دارند.

شکل زیر، معماری کلان این سامانه را نشان می ‏دهد.

 
 
 

خروجی های طرح (ارائه تصاویر نمونه) :

در ادامه، نمونه تصاویری از واسط کاربری سامانه برای اجرای وظایف مختلف ارائه می ‏شود.

 

فعالیت ارزیابی جویشگرهای متنی

 
 
 فعالیت برچسب گذاری خطوط جاده
 
 
 

فعالیت برچسب گذاری وسایل نقلیه

 
تاریخ:
1400/01/15
تعداد بازدید:
2760
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت