v ساختار ارزیابی درونی برنامه های درسی
v ضرورت ارزیابی درونی برنامه های درسی
v ضوابط ارزیابی درونی
v اهداف ارزیابی درونی
v ملاک های ارزیابی درونی
v دستورالعمل انجام ارزیابی درونی
v فرایند ارزیابی درونی
v نتایج فرایند ارزیابی درونی
vاهداف ارزیابی بیرونی
در حال حاضر رتبه بندی دانشگاه های کشور به صورت سالیانه و منظم توسط پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC ) انجام می پذیرد. رتبهبندی دانشگاهها، همچنین در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد. از سوی دیگر، عملکرد سالیانه اعضای هیات علمی مستمراً و به صورت سالیانه توسط کمیته ترفیع دانشگاه ارزیابی می گردد. در حد فاصل دو سطح ارزیابی کلان و فردی یاد شده، گروه های آموزشی- پژوهشی دانشگاه و دانشکدهها قرار دارند که بررسی و تحلیل عملکرد آن ها قطعاً بر جایگاه و رتبه آموزشی-پژوهشی دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.
دستورالعمل حاضر با هدف رتبه بندی سالیانه و مستمر گروه های آموزشی- پژوهشی دانشگاه تدوین گردیده است و شاخص های رتبه بندی بر اساس نظرات دریافت شده از گروهها در جلسه هیات رئیسه دانشگاه مورخ 97/9/20 بازنگری شده است.