ثبت کتاب
وقتی کتاب‌ها از طریق بخش سفارشات خریداری می‌شوند پس از چک نمودن آن‌ها با فاکتورها در این بخش اقدامات زیر انجام می‌شود:
- کتاب‌های خریداری شده در دفتر ثبت کتابخانه ثبت می‌شوند. درخواست خرید، حواله‌ی انبار و رسید از انبار برای آن‌ها تهیه شده و فرم کمیته‌ی کتاب بر روی فرم درخواست خرید و حواله‌ی انبار نصب می‌شود.
 - اگر بودجه‌ی خرید کتاب‌ها از طریق بودجه‌ی معاونت پژوهشی تأمین شده باشد باید فرم‌های کتاب به امضای معاون محترم پژوهشی دانشکده و سرپرست کتابخانه برسد و اگر بودجه‌ی خرید از طرف خود دانشگاه تأمین شده باشد درخواست خرید کتاب باید به امضای رئیس دانشکده و سرپرست کتابخانه برسد.
بخش فهرست نویسی
نظر به اینکه کتاب و کتابخانه در هر مؤسسه‌ی آموزشی نقش حساس و مهمی را ایفا می‌کند و در واقع به عنوان مخزن اطلاعات و تبادل افکار و نظرات محققان و دانشجویان انجام وظیفه می‌نماید بخش فهرست نویسی در همین راستا به عنوان فاکتور اساسی و تخصصی این مجتمع عمل می‌کند.
شایان ذکر است کتابخانه‌ی مرکزی کلیه‌ی کتب دانشکده‌ها را فهرست می‌کند.
بخش خدمات فنی
بخش خدمات فنی وظیفه‌ی ساماندهی، رده‌بندی و طبقه‌بندی کتاب‌‌های خریداری شده را عهده‌‌دار می‌باشد. در این بخش براساس طبقه‌بندی کنگره کتاب‌های فارسی و لاتین پس از آماده‌‌سازی فیزیکی موضوع‌‌بندی شده و پس از اختصاص یافتن شماره‌ی راهنما و انجام مراحل تخصصی فهرست‌نویسی به قسمت کامپیوتر جهت ورود اطلاعات کتاب‌ها به نرم‌افزار سیمرغ منتقل می‌‌شوند. پس از اتمام و انتقال اطلاعات کتاب‌شناختی به نرم‌افزار امانت کتابخانه‌‌ی مرکزی، کلیه‌ی کتاب‌‌ها آماده‌ی سرویس‌‌دهی بوده و در دسترس مراجعان قرار می‌گیرند.
تاریخ به روز رسانی:
1401/07/02
تعداد بازدید:
754