۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
اراده نظام رسيدن به مرجعيت علمي دنيا در 40 سال آينده است
عضو كميسيون آموزش تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت : اراده نظام اين است كه مرجعيت علمي بين المللي را در 40 سال آينده به دست آورد البته قبل از آن بايد بسترسازي صورت گيرد.
عضو كميسيون آموزش تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت : اراده نظام اين است كه مرجعيت علمي بين المللي را در 40 سال آينده به دست آورد البته قبل از آن بايد بسترسازي صورت گيرد.
به گزارش روابط عمومي، به نقل از  ايرنا، محمد مهدي زاهدي  در سيزدهمين كنفرانس ملي ياددهي و يادگيري الكترونيكي در دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي افزود:رهبري بيانيه اي ارائه كردند كه نگاه به 40 سال آينده بود هر چند نظام ما در حوزه علم و فناوري سرمايه گذاري بسياري جدا از رويكرد دولت ها و اينكه چه دولتي سر كار بوده، داشته است اما بايد ديد از اين پس چه بايد كرد تا به اين مرجعيت دست يابيم.
وي تاكيد كرد:در افق 40 ساله بحثي به عنوان مرجعيت علمي داريم و بايد به جايي برسيم كه در دنيا در چند سرشاخه مرجع شويم البته اكنون در سلول هاي بنيادي رتبه دوم و در هوا و فضا و نانو رتبه زير 10 را دنيا داريم در داروسازي و بيوشيمي هم توانمند زيادي به دست آورده ايم و توان رسيدن به رتبه هاي بالاتر را داريم.
عضو كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دانشگاه ها بايد از وضعيت فعلي بيرون آمده و ضمن اينكه كارآفرين باشند به گونه اي افراد را تربيت كنند و آموزش دهند و سيستم آموزشي و پژوهشي آنچنان درگير با خارج از محيط دانشگاه شود كه از اقتصاد سنتي مبني بر نفت به اقتصاد دانش بنيان و كارآفرين برسيم.
وي ادامه داد : براي رهايي از وضعيت اقتصاد موجود، دانشگاه ها بايد آموزش به سبك فعلي را كنار بگذارند و از امكاناتي همچون آموزش الكترونيكي استفاده كنند البته بايد رويكرد ها هم تغيير كند.
اين نماينده مجلس بيان داشت : بايد شيوه پذيرش دانشجو و آئين نامه استخدامي را تغيير دهيم و در اين رابطه اقداماتي آغاز شده كه يكي از آنها اين است كه اكنون محور جذب استاد را مقالات قرار داده ايم.
زاهدي اضافه كرد : از آنجا كه زير مجموعه فناوري نرم، صنعت يادگيري الكترونيكي است دانشگاه بايد با جامعه همراه شده و در اين فناوري نرم پيشقدم شود.
به گفته وي هنوز در اين بخش( فناوري نرم ) كه با انسان سر و كار دارد بايد وارد نشده ايم بخشي كه روح، جسم، فرهنگ و اجتماع را در بر مي گيرد هر گاه توانستيم فناوري نرم را در كشور رونق دهيم آن موقع براي فناوري نرم آموزش الكترونيكي هم پاي كار مي آيد و البته صرفا نه در بخش دولتي بلكه در تمامي بخش هاي خصوصي و زندگي فردي و اجتماعي ورود مي كند و آن هنگام تغييرات اساسي در نحوه حكومت داري و تصميم گيري و سياستگذاري ها صورت مي گيرد تا به مرجعيت علمي و اقتصادي متكي بر دانش برسيم.
 
تاریخ:
1397/12/07
تعداد بازدید:
257
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.