با خروج خارجي‌ها دست خودروسازان در حنا نمي‌ماند
عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي گفت: با تعليق فعاليت‌ پژو سيتروئن در ايران و حتي در صورت خروج ديگر خودروسازان خارجي، خودروسازان داخلي بر توسعه خودروهاي داخلي و پلت‌فرم‌هاي در دست طراحي متمركز خواهند شد بنابراين اصطلاحا دست اين شركت‌ها در حنا نمي‌ماند.

 عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي گفت: با تعليق فعاليت‌ پژو سيتروئن در ايران و حتي در صورت خروج ديگر خودروسازان خارجي، خودروسازان داخلي بر توسعه خودروهاي داخلي و پلت‌فرم‌هاي در دست طراحي متمركز خواهند شد بنابراين اصطلاحا دست اين شركت‌ها در حنا نمي‌ماند.

به گزارش روابط عمومي؛ به نقل از ايسنا، شهرام آزادي اظهار كرد: تعامل با خودروسازان خارجي هدف نيست بلكه وسيله‌اي براي رسيدن به هدف توليد خودروهاي به‌روز و با كيفيت داخلي است بنابراين اگرچه تعليق فعاليت‌هاي پژو سيتروئن بر صنعت خودرو بي‌تاثير نخواهد بود اما مشكل اساسي نيز محسوب نمي‌شود.

وي با بيان اينكه خودروسازان در تعامل با خودروسازان خارجي بايد به دنبال انتقال تكنولوژي براي دستيابي به دانش توليد خودروهاي به‌روز و با كيفيت باشند، خاطرنشان كرد: در چند سال اخير اين هدف تا حد زيادي محقق شده و حتي در صورت خروج خودروسازان خارجي نيز صنعت خودرو به راه خود ادامه خواهد داد.

عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ادامه داد: خروج احتمالي خودروسازان خارجي از ايران مزايايي نيز خواهد داشت كه از جمله آن تمركز بيشتر خودروسازان داخلي بر روي توليد و توسعه پلت‌فرم‌هاي داخلي است.

وي افزود: دو خودروساز بزرگ داخلي در چند سال اخير كار طراحي و توليد پلت‌فرم‌ را آغاز كرده‌اند و پس از اين مي‌توانند با تمركز بيشتر در اين حوزه زودتر به خودكفايي از خودروسازان خارجي دست يافته و خودروهايي با كيفيت مناسب و با برند داخلي عرضه كنند.

آزادي با بيان اينكه هم‌اكنون همكاري و توليد مشترك با خودروسازان خارجي حدود 20 درصد فعاليت خودروسازان داخلي را به خود اختصاص مي‌دهد، تصريح كرد: خودروسازان به راحتي مي‌توانند اين سهم 20 درصدي را با خودروهاي داخلي جايگزين كنند.

چند روز پيش شركت پژو سيتروئن اعلام كرد كه به دنبال خروج آمريكا از برجام، فعلا فعاليت‌هاي خود در ايران را تعليق مي‌كند. در واكنش به اين اتفاق كارشناسان اين اقدام پژو سيتروئن را به "خودزني" خودروساز فرانسوي تعبير كردند.

به گفته آنها "با توجه به اينكه پژو پيش از اين براي بازگشت دوباره به ايران مجبور به پرداخت غرامت چند صد ميليون يورويي شده بود و هم پژو و هم سيتروئن در فعاليت‌هاي خود در ايران اقدام به سرمايه‌گذاري قابل توجهي كرده‌اند و امكان خروج سرمايه‌گذاري انجام شده را نيز ندارند با توقف فعاليت در ايران اين شركتها خودزني كرده‌اند".

تاریخ:
1397/03/23
تعداد بازدید:
58
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.